SNOOP DOGG - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu SNOOP DOGG - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

SNOOP DOGG

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

10 Februari 2012 | Verenigde Staten, Philadelphia


Wat heb ik weer onwijs veel meegemaakt! Sinds dat ik de laatste keer heb geschreven ben ik alweer 2 keer de oceaan over gevlogen en nog wat tripjes gemaatk.
Ik zal even ongeveer 2 maanden terug in de tijd gaan om een beetje in te halen wat ik allemaal heb beleeft.

Nadat ik klaar was met mijn examen week in begin December, ben ik naar Julie gegaan om daar gezellig wat tijd door te brengen en kerst te vieren. Het waren 2 leuke weken vol met shoppen, naar de film, shoppen, skien (in Vermont), nog meer shoppen , en natuurlijk heel veel en ongezond eten! Op 27 December ben ik op het vliegtuig gestapt naar Nederland! Wat was het gezellig en heerlijk om weer thuis te zijn! Ik heb 2 hele leuke weken thuis gehad met veel bezoekjes, gezond eten, spelletjes spelen en gewoon lekker bankhangen met mama. Ik had echt een vakantie gevoel en het was erg fijn om de hele familie weer te zien. Aangezien mijn Oma op 5 Januari 80 werd had ik ook nog het geluk om mijn familie uit Zwitserland ook weer te zien! De dag nadat mijn oma haar verjaardag vierde (zondag 8 Januari) zat voor mij het feest in Nederland er weer op en was het tijd om weer naar Philadelphia te vliegen. Natuurlijk was dat wel even dubbel om weer op het vliegtuig te stappen.. maarja al gauw ben ik weer in Nederland (17 Juni).

Hier in the States gaat het leven gewoon door en moest ik op maandag 9 Januari gewoon weer naar school. Voor de vakantie had ik mijn eerste semester afgesloten en begon ik dus nu weer met een nieuw semester. De vakken zijn redelijk het zelfde, behalve dat ik nu ook een Nutrition vak kies als keuze vak. Naja in ieder geval ik kon mijn draai hier in the States gelukkig alweer snel vinden.

De week na mijn aankomst hier begonnen ook de hockey trainingen weer. Iedere maandag, woensdag en vrijdag trainen wij (in de zaal) van 7 uur ‘sochtends tot 9 uur en om dinsdag en donderdag hebben we krachtraining vanaf 7 uur ‘s ochtends.. Dit betekend dus dat ik iedere door de weekse avond weer belachelijk vroeg op bed lig om dit een beetje vol te houden. Ik moet ook eerlijk toe geven dat ik een beetje afhankelijk ben geworden van mijn middag dutjes..

Sinds we afgelopen hockey seizoen hebben afgesloten in Oktober hadden we nog niet weer samen gehockeyed met het team, en nu we weer gestart zijn heb ik zo ontzettend veel zin om eindelijk wedstrijden te mogen gaan spelen in Augustus! Door die stomme regel dat ik geen wedstrijden mag spelen mijn eerste jaar mag ik de zaal wedstrijden ook nog steeds niet spelen, maar ik focus gewoon op het feit dat ik in Augustus in de goal sta !

Ik realizeer mij net dat ik nog helemaal niks over de titel heb geschreven!! SNOOP DOGG! Meeste kennen hem natuurlijk wel onderons! Snoop kwam bij ons op de campus optreden een paar weken geleden!! Ik had eigenlijk helemaal niks met Snoop of met zijn muziek, maarja het is Snoop, en als hij komt optreden moet je daar natuurlijk heen. Ik had samen met wat teamgenootjes kaartjes gekocht ($5 dus geen geld) en toen het eindelijk zover was stond er een enorme rij!!! Ik denk dat er wel 2000 mensen (ik heb eigenlijk geen idee hoeveel, maar In ieder geval heel veel) studenten kwamen .. gelukkig kende Becca (team genootje) en ik een paar vrienden van ons die helemaal vooraan in de rij stonden, ik snap dat het niet zo hoort en dat ik gewoon achter in de rij zou moeten gaan staan want zo ben ik natuurlijk helemaal niet zo opgevoed ;) maar we zijn toch bij ze voorin de rij gaan staan en stonden we uiteindelijk helemaal vooraan bij het podium!!
Eerst waren er 2 DJ’s die kwamen optreden en ook nog Wynter Gorden (kan begrijpen als je haar nog niet kent maar die wordt nog wel bekend in Nederland, ze is imiddels bekend in the US) en daarna kwam eindelijk SNOOP DOGG!! Wat was het vet zeg! Ik had nooit verwacht dat ik hem zo tof zou vinden haha. En hij was natuurlijk ook super dichtbij. Ik heb echt een geweldige avond gehad.
Ik probeer wel een paar foto’s te uploaden (er staan al wat van Snoop op Facebook).

Ik ben natuurlijk ook nog jarig geweest :), helaas was het een dinsdag en moest ik gewoon naar mijn klassen, maar ‘s avonds stonden een hele hoop vrienden voor de deur met taart en ijs dus was het nog erg gezellig geweest.

Al is het wat laat.. ik hoop dat iedereen en erg gelukkig nieuwjaar heeft gehad en dat tot nu toe alle goede voornemens nog steeds werken!

Liefs Jantien

  • 11 Februari 2012 - 16:20

    Anneke:

    Zó jammer dat je niet even met Klaas en mij 'Kolonisten van Catan' kunt spelen dit weekend!

  • 11 Februari 2012 - 20:41

    Geralda:

    Snoop dog is hier toch ook hartstikke bekend? Wat een buitenkansje! Treden die daar zo maar op!
    Leuk dat je weer geschreven hebt..
    Liefs, Geralda

  • 12 Februari 2012 - 17:33

    Femke:

    Hi Jantien,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen!
    Nog heel erg achteraf van harte!
    En zie ik het nou goed? Is het bij jullie echt 30 graden vandaag? Onvoorstelbaar!
    Nou meid, nog een ontzettend goede tijd!
    Groeten van ons allemaal
    Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 55966

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: