Jersey Shore, Baseball en meer.. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu Jersey Shore, Baseball en meer.. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

Jersey Shore, Baseball en meer..

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Philadelphia

Het moest er weer eens van komen.. Sorry dat jullie alweer zolang niets van me gehoord hebben. Geen nieuws is goed nieuw toch?! Ik ben inmiddels alweer 9 maanden in de USA en bijna niets is meer echt nieuw voor mij (behalve onder andere dan de Baseball wedstrijd waar ik net vandaan kom, maar daar kom ik later wel op terug). Dit is nu mijn leven en daarom vind ik het af en toe wel lastig om een weblog te schrijven als het voor mij allemaal zo normaal is. Ik ga gewoon maar even terug sinds de laatste keer dat ik heb geschreven en zal de “speciale” momenten maar even met jullie delen.

Van het winter (Januari tot eind Maart) hadden we nog steeds hockey training. 3 dagen per week, op Maandag, Woensdag en vrijdag van 6 uur ‘s ochtends tot half 9 en op Dinsdag en Donderdag hadden we om 7 uur ‘s ochtends kracht training. Dit allemaal terwijl we geen wedstrijden speelde… Alles draait hier om de sport, en dat is eigenlijk maar goed ook, anders kom ik tonnetje rond terug.

Eind maart was het einde van ons 2e semester en dus eindelijk weer eens vakantie. Ik had een paar weken van te voren besloten om Nederland maar weer eens even lastig te vallen voor een dag of 8/9. Dus van 22 Maart tot 1 april was ik weer even gezellig thuis. Het was echt heerlijk om weer in een vertrouwde omgeving te zijn, en ik had ook nog eens super mazzel met het weer.
2 april begon weer een nieuw semester hier in Philadelphia en moest ik dus weer terug zijn.

Ook in dit semester hadden we nog steeds training. De trainings tijden waren gelukkig wel veranderd naar ‘s avonds, en nog maar 3 weken training en 3 toernooien. We hebben 3 weekenden achter elkaar op allerlij vershillende plekken toernooien gehad. 1 toernooi in Maryland (vlak by Washington DC), 1 toernooi in Delaware (america’s kleinste staat) en het laaste toernooi, en daarmee ook de aflsuiter van het hockeyen voor dit jaar (tot Augustus) was in Long Island New York. Bij dat laaste toernooi zijn we ook eerste geworden! Een mooie afsluiter. Helaas heb ik geen van die 3 toernooien mogen keepen van wege de rot regel van de hockey bond hier die nog steeds geld tot begin Augustus.

Sinds dat laaste toernooi hebben we behalve kracht training 2 keer per week, geen echte hockey trainingen meer gehad en is mijn leven een stuk minder druk hier geworden, en voel ik me meer een echte college student (Lui, en veel te veel vrije tijd haha). Nu kan ik ook veel meer leuke dingen doen met mijn vrienden hier. Zo ga ik nu veel vaker met mijn kamer genootje Karleigh, en andere vrienden Becca en Margaux de stad in. We kunnen nu ook als normale student uit op een vrijdag of zaterdag avond (is natuurlijk illegaal sinds ik nog steeds geen 21 ben, maarja wat niet mag doe je toch). Anders gezegd het leven is nu een stuk relaxter zonder al dat hockey haha.

Ik hoorde al dat Nederland enorm lekkere warme dagen heeft gehad de laaste tijd, maar wij hier in Philadelphia ook. Eind vorige week hadden we zelfs een “Heat Warning”. Als het hier heet is (graad of 30+) is het ook meteen zo klam, dat is wel minder maarja. Vorige week vrijdag ben ik met een groep van 8, 4 jongens en 4 meisjes naar het huis gegaan van een vriend van ons. Hij woont in New Jersey. We hebben daar overnacht en zijn de volgende dag vroeg vertrokken naar het strand. We hebben lekker de halve dag op het strand gelegen en zijn toen aan het eind van de middag naar……. Hou je vast…… de Jersey Shore Boardwalk gegaan. (Voor de gene die van onwijs foute tv programma’s houden, die weten precies waar ik he over heb. Je weet wel, Snooki, pauly D en de Situation….) In ieder geval dit is een bekende boulevard en strand van een TV programma op MTV. We waren in de buurt en dan moet je het gewoon gezien hebben. De mensen die daar op de boulevard rond lopen zijn echt “white Trash”, zitten onder de tattoos en lijken allemaal op elkaar haha. Wat een ervaring! ‘s avonds zijn we terug naar Jeremy zijn huis gegaan om vervolgens weer terug naar Drexel te gaan.

Ik kom net terug van mijn eerste echte Baseball wedstrijd. Een vriend van ons (Karleigh, Becca en Margaux) werkt voor zijn stage bij een baseball club (the riversharks) en had gratis kaartjes voor ons geregeld. De wedstrijd begon om half 7 en gelukkig was het nog een graad of 20 buiten, maar helaas begon het enorm te regenen. We hebben het een tijdje vol kunnen houden om in de regen te zitten, maar zijn ongeveer halverwege de baseball game naar de auto gerend sinds er inmiddels een overstromings waarschuwing was geweest. Wat we van de wedstrijd hebben gezien was leuk, dus het maakte onze dag verder niet minder leuk ofzo.

Zoals jullie allemaal kunnen lezen heb ik het hier nog steeds heel erg naar mijn zin. Over 2 weken is mijn eerste jaar alweer afgelopen! Jeetje wat is het snel gegaan. Starks moeten we onze hele kamer weer aftuigen, alle spullen inpakken en opslaan en moet ik proberen zo weinig mogelijk spullen mee terug te nemen naar Nederland. Het is wel een raar idee dat dit straks niet meer mijn kamer is na 9 maanden hier te hebben gewoond. Ook zullen mijn roommates niet meer mijn roommates zijn volgend jaar. Mijn teamgenootje Karleigh gaat in een huis wonen met 6 andere teamgenoten en mijn andere roommate (Alexis) gaat ook met andere meisjes samen wonen. Ik kom met een ander meisje in een ander gebouw op de Campus te wonen vanaf eind September. Maar eerst maar eens even mijn laaste 2 weken van dit eerste school jaar overleven, alles inpakken en 6 weken vakantie vieren. Ik ben vanaf 17 Juni weer in Nederland, dus hopelijk zie ik veel van jullie voordat ik weer terug op Drexel moet zijn 7 Augustus.

Ik maak niet super veel foto’s van allerlij dingen ofzo, maar ik post regelmatig wel foto’s op mijn Facebook. Dus als je benieuwd bent moet je daar maar even op kijken (Sorry voor de gene die geen facebook hebben….)

Dankje wel voor het lezen! Voel je vrij om een berichtje achter te laten (altijd leuk, moet je vooral doen!!)

Liefs en hopelijk tot snel !!

  • 02 Juni 2012 - 07:28

    Quinta :

    Heb je de film Vicky Cristina barcelona gezien? Moet je doen! Gewoon even om het gevoel alvast te krijgen!
    Ik kan zoooo niet wachten tot we samen heel barca op z'n kop zetten!
    O en leuk verhaal haha.
    See ya lataaa alligataaaa! Kus

  • 02 Juni 2012 - 08:33

    Nooraaa:

    Sgat was j hier dan rond 8 juli? Dan gaat deze hier trouwen:) LOVE!!

  • 02 Juni 2012 - 09:04

    Cuny:

    Toppie dat je weer ff bericht stuurt, ik snap het wel dat dit jaar weer anders aanvoelt dan vorig jaar en de drang om te mailen wat afneemt. Toch leuk een idee van je college-leven te krijgen. Leuk te lezen dat je je goed vermaakt met vrienden en ff mag luieren. Hoort ook bij het studentenleven (Lukas heeft de smaak te pakken, woont sinds 1 april in A'dam op kamers en ligt vooral te chillen aan de Amstel hmmmmm.. maar hij heeft wel zijn jaar gehaald en Simon heeft ook zijn studie weer opgepakt na een periode van erg veel geluier maar ze maken het goed, hoor) Misschien tot in Nederland, een goeie afsluiting en zet de bloemetjes buiten in Nederland!
    Lieve groet,
    Cuny

  • 02 Juni 2012 - 09:19

    Marie@kiebert.eu:

    Hé Jantien - klinkt allemaal weer goed!
    Leuk om te lezen.
    Begreep inderdaad van Anneke dat je op vakantie naar Nederland komt en ook nog door Europa gaat reizen.
    Wens je een hele goeie zomer!
    lieve groeten,
    Marian

  • 02 Juni 2012 - 13:24

    Marja:

    Leuk om weer eens iets van je te horen, al horen we ook al veel van Anneke natuurlijk.
    We zien je nu al weer snel(giuseppe's verjaardag.) tot gauw, succes met de laatste wekeekjes, liefs marja

  • 02 Juni 2012 - 22:14

    Leontien:

    Hey Jantien!!

    Echt super leuk om wat te blijven horen van je! Ik volg je nog steeds hihii! Ik merk alweer verschillende spelfouten, dat Nederlands praten wordt steeds moeilijker zeker! Goede reis terug straks naar Nedelrand en heel veel plezier op vakantie!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 1995
Totaal aantal bezoekers 55971

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: