Studeren in Philadelphia - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jantien - WaarBenJij.nu Studeren in Philadelphia - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jantien - WaarBenJij.nu

Studeren in Philadelphia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantien

27 Juli 2011 | Nederland, Groningen

Hey iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie van mij via deze site wat hebben gehoord. Allereerst wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen en het reageren op mijn vorige reisverhalen. Nu ben ik weer begonnen om een blog bij te houden vanwege het feit dat ik weer weg ga. Mocht je totaal niet meer geïnteresseerd zijn in het lezen van mijn nieuwe blog mag je je natuurlijk afmelden. Maar ik zou het zeker leuk vinden als je me blijft volgen:)

Even terug komen op mijn vertrek. Ik heb een volle beurs gekregen op een Amerikaanse universiteit om daar te hockeyen en te studeren!
Sinds ik terug ben gekomen vorig jaar Juli van mijn jaar high school in de US ben ik weer van plan geweest om terug te gaan naar de US maar nu voor een studie. Het heeft mij (en ook mijn ouders) heel veel tijd en moeite gekost om dit voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt, en hoe?! Ik ga studeren op Drexel University. Een grote (+- 25.000 studenten) universiteit net buiten het centrum van Philadelphia. Philadelphia ookwel Philly genoemd is een super grote stad met ongeveer 1,5 miljoen inwoners in de stad zelf. Philly ligt aan de oost kust van de US en ligt net iets onder New York en boven Washington DC :) Het is de 5 na grootste stad uit de US dus bang zijn dat het saai wordt hoef ik niet te zijn.

Ik heb een volle beurs gekregen dankzij het feit dat ik hockey. Ze willen me daar graag als keepster en ik heb heel veel zin om daar te gaan hockeyen. Zoals iedereen ga ik op de universiteit campus wonen in een “drom room”. Een kleine kamer voor 2 personen waar je net je kont kan keren. Mijn roommate wordt Karleigh. Ik ben heel benieuwd hoe zij is. In ieder geval weet ik dat ze ook hockey speelt en bij mij in het team zit (er is ook maar 1 hockey team). Mijn studie wordt Sport Management. Eerst daar mee beginnen en misschien dat ik na een paar maanden wat richting de sport gezondheid op kan.

In mei ben ik 4 weken bij vrienden op bezoek geweest die ik in mijn jaar high school heb ontmoet. Samen met Julie (de vriendin waar ik op bezoek was) heb ik ook al een tripje gemaakt naar Philly om de universiteit te bezoeken en het hockey team te ontmoeten. Het was erg leuk om alvast een beetje te proeven van het leven wat ook ik binnenkort ga leven.

Over 5 dagen begint het allemaal al en ik ben nog niet eens begonnen met pakken.. oeps. Ik vlieg 1 Augustus naar Syracuse waar ik eerst 10 dagen weer bij Julie ga zitten om mijn high school vrienden op te zoeken en vooral om school spullen te kopen en voorbereiden op de start van het hockey seizoen. Op 10 Augustus word ik op Drexel verwacht voor “pre-season” het voorseizoen van hockey. School begint pas op 21 September maar met hockey beginnen we veel eerder met trainingen en wedstrijden. Ik ben ook al weken bezig met veel sporten, want wat ze daar van je verwachten is echt niet meer normaal. Heeeel veel sporten staat op het programma tijdens het hockey seizoen (wat ook alweer in ongeveer November is afgelopen).

Nu moet ik vooral gaan beginnen met inpakken en de laatste dingen regelen. Ik hoop dat ik aan 5 dagen genoeg heb ;)

Liefs Jantien

  • 27 Juli 2011 - 21:03

    Leontien:

    Hey Jantien ik wist helemaal niet dat je een scholarship had gekregen! wat geweldig! :D Gefeliciteerd!! En je blijft daar nu ook de volle 4 jaaar studeren? xx

  • 28 Juli 2011 - 07:46

    Pien:

    hee apie, ik kijk nu alweer uit naar je verslagen over al je belevenissen daar...zal wel weer een avontuur worden!! Ik kom je uitzwaaien op Schiphol hoor, hoe laat ben je er? dikke kus

  • 02 Augustus 2011 - 15:09

    Nerissa:

    Heey Jantien!!

    Wat super dit, ik wist het helemaal niet! Geniet ervan en heeeeel veel succes! :)

    liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 56052

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: