Aangekomen - Reisverslag uit Utica, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Utica, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jantien

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Utica

Zoals de titel al zegt ben ik aangekomen in de USA! Geheel gemakkelijk ging het niet maar ik ben er.
Maandag ochtend vroeg ging de wekker al om vervolgens met mijn ouders en broer naar schiphol te rijden. Ook mijn tante en haar vriend zijn belachelijk vroeg opgestaan om mij nog even uittezwaaien:)
Het afscheid ging gelukkig een stuk makkelijker dan 2 jaar geleden. Deze keer duurt het dan ook gelukkig geen 11 maanden tot dat ik mijn familie weer zie. Mijn eerste vlucht ging prima en ik bleek zelfs naast een bekende ex-sporter te zitten, roeier Nico Rienks was ook onderweg naar Noord Amerika. Pas na die vlucht begonnen de problemen. De douane op het vliegveld van Philadelphia deed een beetje moeilijk over mijn binnenkomst aangezien ik een heel raar visum verhaal heb. Uiteindelijk moest ik van de meneer die mij binnen zou moeten laten naar de "secondary immigration office". Het was een wacht ruimte met 4 politie agenten en wat mensen die daar bekijken of het wel klopt dat je Amerika binnen mag komen. Ik voelde me niet helemaal passen tussen de andere reizigers die daar zaten, ze leken een beetje verkeerd.. In iedergeval iedereen die daar zat was doodnerveus en ik natuurlijk ook. Een aantal bewakers waren wat tassen helemaal grondig aan het doorzoeken maar gelukkig hoefde dat bij mij niet. 1 van de reizigers die ook in de ruimte zat sprak geen engels en was volgens mij erg in paniek. Ze bleef maar in het spaans (denk ik) naar haar mede reiziger schreeuwen en ookal hadden de politie mensen haar al vaak genoeg gewaarschuwd ze bleef maar doorgaan met als gevolg dat ze hardhandig en geboeid weg werd gebracht naar de cel. Ik kreeg een beetje het idee dat ik in een Amerikaanse politie serie was beland. Toen het mijn beurt was mocht ik gelukkig vrij snel de ruimte weer verlaten en op zoek te gaan naar mijn tas die al van de bagage band was gehaald omdat ik al ongeveer anderhalf uur geleden was geland. Na een lange tijd en veel gedoe was ik dus eindlijk officieel in Amerika.. Het was nog wel even spannend.

Mijn volgende vlucht zou vertrekken om 5 uur, maar toen ik dacht dat eindelijk iemand ging omroepen dat we mochten gaan boarden zei die mevrouw in plaats daarvan dat mijn vlucht was gecancelled!!! NEEEEE shit. Sta je dan alleen op het vliegveld van Philadelphia. Meteen ben ik in de rij gaan staan (net als de rest van de mensen uit mijn vliegtuig) om een plekje te krijgen in het volgende vliegtuig met eindbestemming Syracuse. Ik had echt ongelovelijke mazzel omdat ik een plekje had weten te krijgen voor het vliegtuig van 7 uur! naja 7 uur was de bedoeling.... Ieder nadeel heeft zijn voordeel want nu had ik dan wel geen vlucht om 5 uur maar ik wist al dat Teresa (de Duitse exchange student van vorige jaar waar ik veel mee had opgetrokken tijdens mijn High School jaar) met de vlucht van 7 uur naar Syracuse zou gaan! Ongeveer een uur later kwam ze inderdaad aanlopen. Het was heel erg leuk om haar weer te zien, en nu zaten we zelfs in het zelfde vliegtuig. Hoe toevallig. Niet alleen was het gezellig het was ook wel fijn dat we nu met zijn 2en waren, want nog geen 10 minuten later brak er een enorme storm uit. Onweer, bliksem en zo ontzettend veel regen. Onze vlucht werd natuurlijk vertraagd en toen we eindelijk om half 8 mochten gaan boarden werden we weer het vliegtuig uitgezet met zijn alle omdat alle vliegtuigen eerst nog gecontroleerd moesten worden vanwege de zwaare storm. Het was inmiddels zo druk op het vliegveld dat we zelfs op de grond moesten zitten en echt weg van de gate kon je ook niet gaan omdat we ieder moment weer zouden kunnen gaan boarden. Helaas was dat pas 3 uur later het geval. Na een verblijf van 9 uur op Philadelphia gingen we dan eindelijk naar Syracuse. Tijdens de vlucht was er nog enorm onweer naast ons maar gelukkig vlogen we er niet in en zag het er alleen maar mooi uit vanaf het vliegtuig raampje.

Op Syracuse waren Julie en haar ouders natuurlijk al uren aan het wachten op mij en Teresa werd opgewacht door haar gastbroer en een vriendin. Miscchien was ik dan wel veels te laat dan gepland aangekomen in Syracuse, ik was allang blij dat ik nog dezelfde dag was aangekomen.

Gister was ik helaas alweer vroeg wakker en verder slapen lukte ook niet. Gelukkig waren er genoeg andere dingen te doen. Gister avond had Teresa haar welkoms feestje dus daar zijn Julie en ik heen geweest. Het is hier heerlijk weer dus hebben we met iedereen gezellig buiten gezeten en gegeten.

Vandaag zijn we naar het buitenhuis van Julie gegaan aangezien ze vandaag moest werken en haar werk is ongeveer 10 minuten van dat huisje vandaan. Ik zag dus nu even mooi de kans om jullie allemaal te laten weten dat ik weer goed ben aangekomen :)

Ik hoorde dat jullie ook eindelijk weer goed weer hebben dus geniet er maar maximaal van:)

Liefs Jantien

  • 03 Augustus 2011 - 19:20

    Cuny:

    Hoi Jantien,

    Dat heb je toch maar mooi voor elkaar om in je eentje Amerika binnen te komen met een lastig visum. Stoer gedaan, hoor! Leuk ook dat je al snel weer bekenden op je pad kreeg. Aan je verhalen merk je dat je al helemaal ingeburgerd bent. Ben benieuwd hoe het je binnenkort zal vergaan als je met je studie aan de slag gaat. Succes ermee! Over een halve week ga ik gezellig naar Anneke toe maar dat wist je vast al. Heb het goed.
    Lieve groet,
    Cuny

  • 03 Augustus 2011 - 19:44

    Liza:

    hee tien! wat een reis zeg, poeh. tzit je ook niet echt mee.. en snap heeeeel good dat het nogal eng was in dat hokje! maar goed je bent veilig en wel in je tweede thuisland.. doet je whatsapp het al? hoop dat je het heel erg naar je zin hebt en wacht alweer op je andere verhalen! kussie

  • 04 Augustus 2011 - 19:04

    Pien:

    lieve Jantien,

    één woord...tééééééérringggg! wát een verhaal weer hee, ik moest meteen terugdenken aan onze aankomst op Chicago vorig jaar, op bezoek bij jou en we uren vastzaten vanwege een tornado daar, hahahaaha. Ben blij dat je heelhuids bent aangekomen en meteen ook weer een hoop oude bekenden hebt gezien, gezellig voor je!!! Heel veel plezier de komende tijd en veel succes straks als je naar je nieuwe campus en roommate gaat...ben benieuwd...!!! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Utica

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 56053

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: