Van alles en Halloween! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu Van alles en Halloween! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

Van alles en Halloween!

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

05 November 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

Ik heb echt schandalig lang niet meer een verhaal gepost, sorry sorry sorry.
Ik kan wel allerlij smoezen gaan verzinnen maar ik had het ECHT super druk.
Het laaste verhaaltje was volgens mij geschreven iets na de eerste of tweede week dat school startte en pas daarna kwam de drukte.

Er zijn veel dingen veranderd sinds mijn laaste verhaal. Onder andere is het hockey seizoen afgelopen en heb ik gewoon 2 weken vrij.. 2 weken helemaal niks doen, ik zou bijna niet meer weten hoe dat moest, niks doen.
En de andere groote verandering is dat ik een nerd ben geworden. Mensen die mij goed kennen zullen wel denken dat ik een grapje maak, maar nee. Ik ben heel serieus bezig met school en ik vind het leuk!
Ik heb maar een paar uur per dag lessen die ik moet volgen en verder heb ik tijd om huiswerk te maken en om optijd naar bed te gaan. Voordat het seizoen over was hadden we doordeweeks om 6 uur tot half 9 ‘s ochtends training dus om kwart over 5 op. De enige manier dat ik zo vroeg kan fuctioneren is door optijd naar bed te gaan, en dat heb ik dus de afgelopen maanden ook gedaan.
Nu hockey over is heb ik eindelijk de mogenlijkheid om uit te slapen, maar dat lukt nu niet meer langer dan 9 uur omdat ik zo gewend ben om vroeg op te staan haha.

Het leven op een campus bevalt me wel en ik heb het hier erg naar mijn zin. Natuurlijk mis ik het thuis wonen ook echt wel erg maar ik neem aan dat ieder kind dat op zichzelf gaat wonen heeft. De laastste maanden hebben we veel goed weer gehad. Toen mijn vader en broer hier op bezoek waren (ja die zijn tussen mijn 2 webloggen door ook op bezoek geweest ) hadden ze ook erg mooi weer. Een beetje fris met 1 dag regen van de hele week.
Mijn vader en broer zijn hier van 15 oktober tot 22 oktober geweest. Ik moest helaas wel gewoon naar school maar heb zoveel mogelijk tijd met ze doorgebracht. Het was erg gezellig en blij dat ik ook hun nu mijn school heb kunnen laten zien en hoe ik woon en leef.

Ondertussen is Halloween ook alweer geweest en liggen de kerst versieringen alweer in de winkels, wordt er kerst muziek gedraaid en heeft het zelfs al gesneeuwd! Niet super veel en het bleef maar een dag of 2 liggen, maar het was sneeuw! Nu is het weer hier vrij koud maar wel echt super mooi herfst weer.
Julie (vriedin van mijn highs school year) was hier afgelopen weekend met Halloween, en aangezien hockey pas sinds afgelopen zondag over is hadden we op de zaterdat dat Julie hier was wel hockey training. Het was een speciaale training aangezien het Halloween was, dus was iedereen verkleed. De hele spongebob crew was aanwezig met : spongebob, Patrick, plankton en Sandy. Iedereen was verkleed en sommige beter dan de andere. Ik had me er stiekem een beetje vanaf gemaakt en ben als bokser gegaan. (dit idee kwam in me op zaterdag voor training toen mijn badjas wel een beetje op zo’n boksers badjas lijkt die ze altijd voor de wedstrijd aan hebben haha) volgend jaar zorg ik dat ik mijn Nederlandse oranje jurkje bij me hebt en ga ik gewoon als Hollander, nog origineler ;). De coaches waren trouwens ook allemaal verkleed, en zij waren verkleed als krijtjes (je weet wel waar je mee kleurt).

Verder gaat het goed met mij:) ik heb het nog steeds naar mijn zin hier. Over iets langer dan 2 weken is het Thanksgiving! Lekker eten, gezellig heid en 5 dagen vrij:)

Ik ga heeeeeel erg mijn best doen om volgende keer niet zo lang te wachten met een nieuw weblog, en sorry als er 300 spelfouten in mijn verhaaltje staan. Mijn laptop kent geen Nederlands en onderlijnt alles met rood.. dus ik weet niet zo goed of het nou wel of niet goed is gespelt oeps.

Ik mis iedereen wel hoor, maar ik zie jullie in December wanneer ik thuis kom:)

Liefs Jantien

  • 06 November 2011 - 08:15

    Anneke:

    Gisteravond zat ik met Geralda in de bioscoop toen ze op haar smartphone jouw weblog ontving. Hebben we samen even snel kunnen lezen vlak voordat de film begon. De film 'Medianeras' ging over het leven in Buenos Aires, waar Didi nu woont. Dus daar zaten we als moeders van dochters die zo ver weg zijn; allebei waren jullie ineens even heel dichtbij!
    Ik moet de film "Philadelphia" trouwens maar eens huren bij de videotheek en zien of ik wat van de stad herken.
    Heb je ook foto's van je Halloween-training? Ben vooral benieuwd naar die krijtjes!

    liefs,

    Anneke

  • 12 November 2011 - 14:06

    Monique Aarts:

    hoi Jantien,

    Armand en ik zitten nu op een cursus in Bunnik, en ik heb besloten om de laatste lezing over infectie en preventie in de tandartspraktijk niet bij te wonen. Heb nu al genoeg over tandartspraktijken gehoord. Leuk om te horen dat het goed met je gaat. Ik krijg het wel een beetje mee van je moeder, maar toch altijd leuk om je verslag te lezen. Tom zit inmiddels op de "middelbare". Gaat wel goed. Tosca gaat ook goed.
    Is misschien wel wat voor ons: een tijd lang elke dag om 5 uur opstaan, zodat je daarna om 7 uur gemakkelijker kunt opstaan. Kom in december (als je tijd en zin hebt) een keer je verhaal vertellen bij ons.
    Veel groeten en veel plezier met je vrije dagen.

    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 55990

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: