tripjes en bezoek - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu tripjes en bezoek - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

tripjes en bezoek

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

23 September 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

Jeetje, alweer een tijd niet geschreven. Er is zoveel gebeurd. Ondertussen woon ik op mijn nieuwe adres waar ik de rest van het jaar zal blijven wonen.
voor de gene die het leuk vinden om post naar mij te sturen, dit is mijn nieuwe adres:)
101 N. 34th Street
Philadelphia, PA 19104
USA

In mijn nieuwe kamer woon ik met 2 kamergenootjes. Karleigh, met wie ik al de hele tijd samen heb gewoond en ons nieuwste lid is Alexis. Ook een meisje die studeert op Drexel University. Ze is erg aardig en past goed bij Karleigh en mij. Nooit in mijn leven heb ik op een hoogslaper of het hoogste bed van een stapel bed geslapen en nu slaap ik op een enorm hoge hoogslaper. Ik moet zeggen ik had verwacht dat het een stuk rommeliger zou zijn met 3 meisjes op 1 kamer.

Afgelopen week was mijn moeder op bezoek. Van Maandag 12 september tot Maandag 19 September was ze er. Het was echt heel fijn om haar weer bij me te hebben maar ook om te laten zien waar ik nu woon, met wie ik leef en waar ik hockey speel. Volgens mij (en heeft ze ook wel tegen me gezegd) is ze heel blij met hoe ik terecht ben gekomen. Ik had het niet beter kunnen treffen met mijn kamergenootjes, het hockey team en de coaches.
Omdat het de eerste keer was voor mijn moeder in Philadelphia hebben we allerlij toeristishe activiteiten gedaan. Dat was natuurlijk ook erg leuk voor mij. Ik mag hier dan al wel bijna 2 maanden wonen, ik heb natuurlijk nog lang niet alles gezien. Na de week “sight-seeing” met mijn moeder heb ik nog steeds niet alles gezien maar ben ik al wel een stuk bekender met de stad en het openbaar vervoer.

Afgelopen maandag is mijn moeder weer vertrokken naar het regenachtige Nederland (ze heeft erg geboft met het weer hier, Het was een super week met ongeveer 25-30 graden en veel zon). Maandag begon dan ook eindelijk na 6 weken alleen maar hockeyen en relaxen mijn echte studenten leven. Op donderdag 15 september zijn alle overige studenten die nog niet op campus woonde ingetrokken in hun kamers voor dit jaar en op maandag zijn de lessen begonnen.
Voor de gene die het nog niet wisten volg ik de Major: Sport management. Het is een major met veel business klassen en verder moeten alle eerste jaars (freshman) een aantal verplichte vakken volgen.
De professors houden erg van huiswerk en heb ik deze hele eerste week al vanalles moeten inleveren en moeten lezen. Zelfs voordat ik naar mijn eerste les van Business was geweest hadden we al een “pre-assignment”. Ja werken moet je hier wel.

Het weekend voordat mijn moeder kwam hadden we met mijn team een roadtrip. We hadden 2 wedstrijden (op vrijdag avond en zondag middag) in Connecticut. Aangezien dat wel vrij ver weg is zijn we donderdag middag al vertrokken en zijn we zondag avond weer terug gekomen in Philadelphia. We sliepen in een hotel en verder waren er natuurlijk de 2 wedstrijden die gespeeld moisten worden en een training op zaterdag ochtend.

Dit weekend is mijn team weer op zo’n roadtrip maar ik heb besloten om deze niet mee te gaan. Natuurlijk is het erg gezellig maar ik mag toch niet spelen en doen dan liever wat anders een keer voor een weekend in plaats van naar hockey te kijken.
Ik heb dit weekend een vlucht geboekt naar Rochester (in de staat New York). Een vriendin van mij Julie gaat naar school in Rochester en ik heb haar daar nog nooit op gezocht. Dit was een mooie kans op haar een keer op te zoeken in Rochester.
Op dit moment zit ik te wachten op Philadelphia Airport tot dat mijn vlucht naar Rochester vertrekt. Het is de hele dag vrij regenachtig geweest dus hoop dat mijn vlucht zonder vertraging kan vertrekken.

Trouwens mijn tripje naar Canada was zoals ze in America zeggen “a pain in the ass” maar het was het wel waard. Ik ben nu in de USA op mijn langere termijn visa en kan dus gewoon studeren.

Ik wist al dat mijn weblog niet alleen gelezen wordt door vrienden en familie maar ik ben nu ook benaderd door de hoofdredacteur van “HockeyWeekly” om een buitenland blog voor ze te schrijven. Natuurlijk heb ik ja gezegd dus nu schrijf ik af en toe ook wat voor hun magazine
Op mijn Facebook staat een foto van mijn eerste blog in hun magazine, dus als je het leuk vind kan je dat bekijken.

Ik vind het altijd heel erg leuk om reacties van jullie te lezen dus heel erg bedankt daarvoor :) vooral blijven reageren!

Liefs Jantien

  • 24 September 2011 - 08:22

    Anneke:

    fijn om te lezen; inderdaad was het een heerlijke week en hebben we veel gedaan. Ook nog samen een fiets gekocht! Ik realiseerde me achteraf dat er sowieso niet veel mensen op de fiets gaan, maar dat ik me niet kan herinneren dat ik ook een meisje of vrouw op de fiets gezien heb...???? Voornamelijk mannen met baarden, hahahahaha! en met hun sokken in hun broek en een fietshelm op, natuurlijk!
    Ben jij nu het enige fietsende vrouwelijke wezen in Philly?

    liefs,

    Anneke

  • 24 September 2011 - 21:06

    Cuny:

    Hoe big is die hoogslaper dan? Fijn dat je het zo leuk hebt gehad met Anneke en nu begint real life dan. Het is hier weekend en eindelijk lekker weer. Vanochtend heb ik paar uur geschilderd(binnen natuurlijk) en vanmiddag heerlijk languit met de volkskrant in de zon in de tuin. En als het goed is houden we even mooi nazomerweer! Morgen wat appels rapen van mijn appelboom want ik heb een heel goeie oogst dit jaar. Dat wordt appelmoes en appeltaart eten in de herfst. Bedankt dat je ons weer op de hoogte houdt. Leuk doe je dat, hoor! Groet,
    Cuny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 56053

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: