Sinds wanneer zijn er orkanen aan de oostkust? - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu Sinds wanneer zijn er orkanen aan de oostkust? - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

Sinds wanneer zijn er orkanen aan de oostkust?

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

01 September 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

2 en halve week geleden is het dat ik mijn laatste weblog had geschreven, en in de tussen tijd is er weer zoveel gebeurd. Leuke en minder leuke dingen. Al voordat ik aankwam in America was het de vraag of ik dit jaar wel mee mag doen in wedstrijden vanwege een hele stomme regel.
Als je gaat spelen voor een universiteit krijg je 4 jaar elegibility. Elegibilty wil zeggen dat je 4 jaar mag mee doen in een sport. dus zelfs als je een 5 jarige opleiding hebt mag je maar 4 jaar hockeyen. Om te zorgen dat het allemaal eerlijk verloopt is er een Amerikaanse hockey bond genaamd de NCAA. De NCAA heeft allerlei regels waaraan je moet voldoen om recht te hebben op 4 jaar speelgerechtigheid. 1 van die vele regels is dat je maar 1 jaar "niks" mag doen na dat je geslaagd ben. Ik heb in de ogen van de NCAA 2 jaar niks gedaan nadat ik geslaagd ben in 2009. Ze tellen mijn jaar High school in de VS niet als een jaar iets doen en hebben ze van mijn 4 jaar speelgerechtigheid 1 jaar er van af getrokken. Nu mag ik maar 3 jaar mee doen met (oefen)wedstrijden. Echt enorm balen en ook heel lullig voor mijn coaches want die hebben mij natuurlijk een beurs gegeven zodat ik voor hun team kan keepen. Helaas mag ik dat niet dit jaar maar gelukkig hou ik gewoon mijn beurs en trainen mag ik wel. Ik hoor dus nog steeds volledig bij het team behalve dat ik gewoon dit seizoen (dat duurt tot half november) iedere wedstrijd op de bank zit..

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd want het is allemaal super ingewikkeld.
NOG een ander probleem is dat ik eigenlijk op 1 Augustus volgens mijn studenten visum het land nog niet in mocht, dus ben ik nu op een toeristen visum in het land. Met een toeristen visum mag ik niet studeren en moet ik mijn visum van toerist naar student overzetten voor 19 september (start van school). Je zou denken dat is een fluitje van een cent en dat zet je gewoon ff digitaal over.. Helaas is absoluut niks makkelijk geregeld in de VS en zou dat overzetten maanden duren.. TENZIJ ik de VS verlaat en vervolgens weer binnen kom op mijn studenten visum waarmee ik nu wel naar binnen mag. Dus aankomende maandag ga ik een dagje op en neer vliegen naar Canada om mijn visum over te zetten. Echt super irritant.. maandag ochtend vlieg ik naar Ottawa in Canada en vlieg ik smiddags weer terug naar Philly..

Voor de rest is het hier helemaal geweldig en heb ik het enorm naar mijn zin! De trainingen zijn god zij dank nog maar 1x per dag en het seizoen is afgelopen vrijdag ook van start gegaan en we hebben al 2 van de 2 wedstrijden gewonnen. Ik moeddig natuurlijk hard aan vanaf de bank. Het voorseizoen is dus ook afgelopen en dat betekent dat iedereen binnenkort uit dit gebouw verhuist naar het gebouw waar we de rest van het jaar zullen wonen. Na mijn fantastisch leuke tripje op maandag verhuizen Karleigh (mijn roommate) en ik dinsdag naar ons nieuwe adres voor de rest van het jaar. de afdeling Housing van Drexel (die regelt waar iedereen woont) heeft een beetje een foutje gemaakt.. wij komen in het gebouw "towers" te wonen en wij krijgen er nog een derde kamergenoot bij. Ook een Freshman (eerstejaars). we hebben al wat contact gehad op facebook en ze lijkt erg aardig, alleen een beetje lullig voor haar is dat Karleigh en ik elkaar nu al echt kennen, dat wij al op 6 september in de nieuwe kamer mogen en zij pas op 15 september en dat Karleigh en ik vanwege hockey iedere dinsdag, woensdag en donderdag morgen om 6 uur 's ochtends moeten trainen.. dat betekent dat ze dus iedere dag door ons rond 5 uur wakker wordt.. Naja behalve dat wordt het waarschijnlijk erg gezellig. Deze link geeft je een rondleiding hoe onze kamer er uit komt te zien http://www.drexel.edu/dbs/universityHousing/residenceHalls/towersHall/~/media/Files/dbs/360-views/towers-hall/res-hall_flash.swf

Het is hier niet alleen super leuk je beleeft hier ook nog van alles!! de ene na de andere natuurramp komt op mij af ;)
op 23 augustus zit ik op mijn kamer tussen de trainingen door, begint in eens mijn bed te schudden.. Eerst gaf ik de schuld aan mijn teamgenootje in de kamer naast mij dat ze veel te wild op haar bed ging zitten ofzo. Alleen zij had er niks mee te maken, alles in mijn kamer was aan het schudden en na iets van 20 seconde stopte het weer en stond vervolgens de hele verdieping op de gang en sloeg er een kleine paniek uit.. Het was een aardbeving en iedereen die in het gebouw was voelde het. Echt heel maf om mee te maken, gelukkig viel het allemaal verder mee. nog geen dag later hoorde we wat geruchten over een orkaan die onze kant op zou komen, het deed me niet zoveel maar de rest van de week was het non stop op het nieuws en ook Philadelphia lag op het pad waar orkaan Irene langs zou komen.
Afgelopen zaterdag op zondag zou de orkaan bij ons aankomen en onze geplande wedstrijd op zondag was verzet tot maandag en na de training op maandag moest het hele team verplicht boodschappen gaan doen omdat we de rest van de dag en zondag vast zouden zitten in ons gebouw. Ik wist niet zo goed wat ik moest kopen dus ik kwam thuis met m&m's, nutella en wat chips.. ik had nog water dus naja wist niet zo goed wat ik nog meer moest halen :P Zaterdag middag begon het met enorm hard regenen en te waaien. Om 7 uur hadden we toch best wel honger en alles in Philadelphia was dicht vanwege de storm behalve de pizzaria om de hoek. Met 2 ander team genootjes gingen we de toen nog best wel mee vallende storm in en we waren echt binnen 2 seconde zeike nat. De rest van de avond hebben we er maar wat leuks van gemaakt met onder ander het voetbal team, we hebben wat spelletjes gedaan en gewoon sociaal gedaan. Ook de hele zondag hebben we tot 's avonds vast gezeten in het gebouw maar behalve dat de stroom uit was gevallen hebben we er niet zoveel last van gehad. Dachten we zondag avond dat we alles gehad hadden en we zaten lekker met het hele team tv te kijken gaat in eens het alarm van ons gebouw en schreeuwt een vrouw door de luidsprekers dat we allemaal het gebouw moeten verlaten. we hebben ongeveer een half uur buiten gezeten en nadat de brandweermannetjes eindelijk het gebouw helemaal doorgegaan waren bleek er niks aan de hand te zijn en mochten we weer naar binnen. Dat was wel weer genoeg gedoe deze week.

Ik kan nog steeds niet geloven dat we en een orkaan en een aardbeving binnen 4 dagen hebben gehad. Gelukkig zijn ze bijde meegevallen.

Met ons team hebben we ook een facebook: Drexel university field hockey. Ze willen de site heel erg gaan bijhouden en er zullen dus ook blogs over ons team opkomen, foto's en intervieuws. Ook proberen we dat zoveel mogelijk ouders, familie, vrienden en ook totaal onbekende site "leuk" vinden. Dus iedereen die een facebook heeft ga dan even naar deze pagina: http://www.facebook.com/DrexelUniversityFieldHockey?ref=ts en druk op de "ik vind dit leuk" knop :)

Volgende keer als ik weer een weblog post zou ik wat foto's proberen te plaatsen en zit ik ook in mijn nieuwe kamer voor de rest van het jaar.
Ik vind het altijd super leuk als jullie reageren dus vooral blijven doen:)

Dit weekend hebben we 2 wedstrijden en dan.. CANADA HERE I COME ;)

Liefs Jantien

  • 01 September 2011 - 20:42

    Cuny:

    Balen Jantien dat je aan de kant moet zitten en niet mee mag spelen dit jaar! Nou ja, lekker plezier maken met het team en pittig trainen zodat je ze volgend jaar eens wat zal laten zien. Lukas is ook al begonnen met een introductieweek in A'dam waar hij criminologie gaat studeren. Heeft een waanzinnig toffe introductie gehad en volgende week beginnen zijn colleges. En yes, de zon is er vandaag. Ik moest eigenlijk werken maar heb ff een uurtje gepakt. Wij Nederlanders snakken ernaar maar het weekend wordt zaterdag ook aardig, héééérlijk. Gelukkig zit jij er ook weer veilig bij!
    Groet, Cuny.

  • 02 September 2011 - 15:06

    Marian K:

    Hoi Jantien,

    Heb de plattegrond van je (toekomstige) kamer bekeken? Slapen jullie met zijn drieeen in één bed of zo? Ik zie maar één bed.
    En mag je ook huisdieren? ...
    Jammer dat je maar effe naar Canada bent gegaan, kom er net vandaan, een maand kamperen, het was heerlijk. Maar goed, jouw aanleiding een tamelijk ingewikkelde, hoop dat je de rest van de tijd geen last meer hebt van al die rare regels. (+ aardbevingen + irene's en andere prinsessen) veel plezier met Anneke straks!
    groetjes,
    Marian

  • 04 September 2011 - 06:50

    Pien:

    Nééééééééé, ik vind dat je moet terugkomen hoor! levensgevaarlijk dat land!En je bent toch ook wel weer een trutje he dat je voor zo' n crisis weekend M&M's en chips gaat inslaan...je had tenminste een zaklantaarn. blikken witte bonen in tomatensaus en dryed beef moeten kopen natuurlijk!!Ik had van mama al gehoord dat je op de bank moet. Gelukkig is het 1e jaar in november al voorbij dus die periode dat je niet mag mee hockeyen valt best mee vind ik. Kan je mooi effe wat energie gaan opsparen voor als je er straks tegen aan moet!
    Baal je dat je nu met 3 een kamer deelt? En past je nieuw gekochte beddengoed dan wel bij de motiefjes die de andere 2 hebben...?? Echt vét belangrijk hoor!Valt of staat zo'n héle kamer mee.
    Nou apie, hou je taai, geniet en doe vooral voorzichtig!!
    heeeele dikke kus

  • 14 September 2011 - 13:59

    Edwin Ablas:


    Hallo,

    Wij van HockeyWeekly zijn jou hier opdeze website tegengekomen. Vorig jaar zijn we in onze gratis hockeykrant (www.hockeyweekly.nl) begonnen met de rubriek Buitenland Blog, waarin hockeyers van alle niveaus vertellen over hun hockeybelevenissen in het buitenland. We zouden het leuk als jij ook een of meerdere keren een bijdrage zou willen schrijven en daarbij een goede foto die iets met die hockeyactiviteiten te maken heeft zou kunnen aanleveren. Wat de inhoud van het verhaal betreft moet je denken aan zo'n 350 woorden over wat bijzonder is aan je club, het veld, de competitie, de regels, trainingen, wat doe je met het hockeyteam buiten de wedstrijden om, noem maar op. Als je het leuk vindt om meerdere keren wat te schrijven gaan we daar een schemaatje voor opstellen. Dan is het ook leuk om een onderwerp per keer wat beter uit te lichten. In jouw geval zou een eerste stuk kunnen gaan over de regels die joiu dwarsziiten en de gevolgen. Ik hoor graag van je of het idee je aanpsreekt.

    Je kunt me mailen op edwin@tigsports.nl

    groet

    edwin alblas
    hoofdredacteur hockeyweekly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 56052

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: