Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jantien - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

Het is alweer 2 week geleden dat ik vertrok naar Amerika en sinds mijn laatste weblog is er zoveel gebeurd en veranderd. Ik had al verteld dat ik eerst een dikke week bij Julie zou zijn, natuurlijk voor de gezelligheid maar ook om me goed voor te kunnen bereiden op mijn vertrek naar Philadelphia 9 Augustus. In de dagen na mijn laatste weblog hebben we nog veel leuke dingen gedaan zoals onder andere met Julie haar ouders boot wezen varen en zwemmen en gewoon van eigenlijk mijn laatste echte vakantie dagen genoten. Ook heb ik super veel dingen moeten kopen voor College. Van hangers tot en met plastic lade kasten, een laptop en natuurlijk een Amerikaanse telefoon. Ik heb dus weer een nummer en voor de gene die het leuk vinden om te "whatsappen" (voor de ouderen onder ons is dat een soort gratis smssen via internet wat en als je niet weet wat smssen is weet ik niet hoe ik het moet uitleggen ;)) In ieder geval mijn nummer is (001) 315 749 3404.

Dinsdag 9 Augustus hadden we de auto helemaal vol geladen met al mijn spullen en zijn wij (ik, Julie en haar ouders) richting Philadelphia gereden met als tussen stop "king of Prussia" Amerika's 2 na grootste mall! Na een uur of 5 rond te hebben gelopen hadden we het grootste gedeelte wel gezien en zijn we door gereden naar downtown Philly waar we een hotel hadden geboekt voor 1 overnachting zodat ik woensdag ochtend gemakkelijk om 10 uur aan zou kunnen komen op Drexel University. Woensdag tussen 10 en half 12 had iedere hockey speelster tijd om al je spullen naar je kamer te brengen een beetje uit te pakken en afscheid te nemen van je familie. Aangezien mijn familie natuurlijk in Nederland zit hoefde ik die niet gedag te zeggen. Maar ik mag niet klagen want het was natuurlijk super lief van Julie en haar ouders om mij weg te brengen als het ware dat ik hun kind was dat naar College gaat. Julie en haar ouders gingen rond een uur of 11 weer terug naar Whitesboro want dat zou nog zo'n 5 uur rijden voor ze zijn.

Nadat ik mijn spulletjes een beetje georganiseerd had kon ik eindelijk even goed kennis maken met mijn roommate Karleigh. Ze is een heel aardig meisje, aan het begin was ze nog wat stilletjes maar nu is dat al een stuk beter. 's middags na de lunch hadden we meteen als onze eerste 3 uur lange training. Ik mocht alleen niet meedoen aangezien ze mijn physieke papieren nog niet hadden ontvangen die zouden aan moeten tonen dat ik gezond ben en mag hockeyen, jahoor geweldig weer zo'n gezeur, dus heb ik de eerste training gezellig mogen kijken. Het weer is hier trouwens super. Meer dan 30 graden en over het algemeen de hele dag zonnig:). Wel een beetje warm om te trainen maar ik begin er wel een beetje aan te wennen.

De volgende dag hadden 2 trainingen, en aangezien ik kopietjes had gemaakt van mijn physieke papieren werden die 's ochtends om 8 uur meteen goed gekeurd en stond ik om half 9 dan ook eindelijk op het veld om te spelen. De trainingen zijn zwaar en lang, maarja daar krijg ik natuurlijk een mooie beurs voor terug ;). 5 keer per week trainen we 6 uur per dag, 1 dag per week trainen we 3 uur per dag en 1 dag in de week zijn we vrij. Ook na en tussen de trainingen door zitten alle hockey speelster eigenlijk altijd bij elkaar. Een goede manier om elkaar te leren kennen maar af en toe is het me wel te veel. Tussen 10 Augustus en 5 September wonen we allemaal in het zelfde gebouw en delen we met zijn alle 1 verdieping. Aangezien de school nog lang niet begint (21 September pas) hebben we dus de hele verdieping voor ons zelf, en is het verder vrij rustig in "University City". Na 5 September verhuist iedereen uit elkaar en zal het hele team verdeeld zijn over verschillende woon gebouwen op de campus. Karleigh blijft wel mijn roommate.

Er wordt goed voor het hele team gezorgd. Tussen en na de trainingen krijgen we altijd een goede warme maaltijd bij het restaurant van het Drexel sportcentrum. Ook het meisjes en jongens voetbal team van Drexel eet daar, dus het is wel altijd vrij druk. De Coaches zijn hartstikke aardig en zorgen ook goed dat wij ons goed voelen en vooral niet overbelasten. Daarnaast is er ook ALTIJD als we trainen een Fysio bij die je op ieder moment van de dag ook kan helpen. Aangezien het zo warm ook is worden we ook allemaal voor de training gewogen en na de training om te zorgen dat we niet te veel vocht verliezen. En eigenlijk het ergste is dat we na de ochtend training verplicht 10 minuten in een ijsbad moeten van 9 graden celcius. Ik voel me met al deze dingen wel een beetje een topsporter haha.

Vandaag was onze eerste vrije dag sinds we hier aan zijn gekomen en dat was ook wel nodig! eindelijk een keertje uitslapen en gewoon niets doen, naja dat was het plan. Ik moest namelijk nog een verplichte prik halen dus heb ik dat vandaag maar gedaan. Daarna ben ik met 6 andere eerstejaars downtown gegaan en hebben we veel gelopen, winkel in winkel uit en een beetje Philly verkent. Ik ben een grote fan van Philly. Het heeft een hele hoop mooie gebouwen en vergeleken met New York City is het een stuk schoner, zeker rustiger en wat minder hoge gebouwen maar nog steeds wel te vergelijken met elkaar. Ik weet niet wat er verder het plan is voor vandaag maar ik ga wel weer vroeg naar bed want morgen tot en met donderdag hebben we weer 2x per dag training.

Het bevalt me hier heel goed ook al moet ik nog wel aan veel dingen wennen. Er zit trouwens ook een Belgisch meisje in mijn team die ook vlaams kan, dus wie weet kom ik in December thuis met gebrekkig Nederlands en een Belgisch accent. hoop het toch niet ;)

Thanks voor het lezen!

Liefs Jantien

  • 16 Augustus 2011 - 15:15

    Cuny:

    Bedankt voor je verslag, ben weer helemaal op de hoogte. Ben benieuwd met wat voor ballonkuiten-en spierballen jij ons verrast met Kerst? Bij Anneke was gezellig. Alleen niet in een ijsbad maar met een boek bij de houtkachel. Het is één van de 5 slechtste zomers sinds 1900 of zo. Goed getimed, Jantien!
    Groet, Cuny

  • 17 Augustus 2011 - 06:58

    Pien:

    haai sweety! 6 uur per dag en dat 5 dagen lang trainen??? what the F...is dat voor Alcatraz regime daar? Ik mag aannemen dat het minder wordt als je school begint want hoe moet je dat anders allemaal gaan combineren?? Fijn dat je room-mate 'n leuke meid is, is wel belangrijk he.
    Je schrijft nu nog goed Nederlands maar ik kan me alweer verheugen op de spelfouten en versprekingingen die er vast aan gaan komen na verloop van tijd...hahahaha

    dikke dikke kus

  • 18 Augustus 2011 - 19:18

    Leontien:

    Echt super leuk Jantien!! :D Hoop dat je daar een super tijd hebt/krijgt en ik blijf je volgen! XX

  • 19 Augustus 2011 - 14:01

    Geralda:

    Ha Jantien, wat leuk om te lezen, heel interessant allemaal! Zoveel trainen, en dat bij 30 graden, wauw, wat zul je enorm sterk worden! Ben benieuwd naar het vervolg...
    Liefs!

  • 20 Augustus 2011 - 16:39

    Oma:

    dag lekker kleinkind,

    we zitten nu bij Restaurant XL om te eten en hier is wifi, zodat ik op de Eeepad van mama je verhaal kon lezen. Dat is wel even wat anders dan toen Noor naar Zwitserland ging; zij de ene week een brief en wij de andere week! Leuk om op de hoogte te blijven van je belevenissen. Ik hou van je, dikke, dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

Jantien

Actief sinds 23 Juni 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 56053

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Studeren in de VS

11 Augustus 2009 - 21 Juli 2010

Een jaar highschool in de Verenigde Staten

Landen bezocht: